Συχνές ερωτήσεις


Έχασα τον κωδικό πρόσβασής μου/του σχολείου μου στο ΠΣΔ. Τι να κάνω;

Ανάλογα με το σε ποια κατηγορία μέλους του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ανήκετε η διαδικασία ανάκτησης των στοιχείων πρόσβασης διαφέρει:

  • Αν είστε εκπαιδευτικός, μαθητής η ανήκετε στο διοικητικό  προσωπικό: Μεταβείτε στην  Ανάκτηση στοιχείων λογαριασμού/κωδικού
  • Εάν είστε μαθητής  πρόσθετα μπορείτε να απευθυνθείτε στον διευθυντή σας ή στον υπεύθυνο πληροφορικής του σχολείου στο οποίο ανήκετε.
  • Αν πρόκειται για λογαριασμό σχολείου, Διεύθυνσης, ή γενικά μονάδας: Αν έχετε ξεχάσει τα στοιχεία του λογαριασμού της Εκπαιδευτικής / Διοικητικής μονάδας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, θα πρέπει να συμπληρώσετε το ακόλουθο έντυπο και να το στείλετε με fax στην Υπηρεσία Υποστήριξης Χρηστών του ΠΣΔ

Θέλουμε να αντικαταστήσουμε το Router της μονάδας μας. Τι πρέπει να κάνουμε;

Επικοινωνήστε μαζί μας ώστε (αν χρειαστεί) να ξεκινήσουμε τη διαδικασία αντικατάστασης του Modem/Router από τον ΟΤΕ μέσω του ΠΣΔ. Όταν τοποθετηθεί ο νέος Router, επικοινωνήστε ξανά μαζί μας για τον προγραμματισμό του με τα στοιχεία της μονάδας σας ώστε να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω του ΠΣΔ.


Θέλω να φτιάξω ένα blog για την σχολική μου μονάδα. Πώς ξεκινάω;

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία του ΠΣΔ blogs.sch.gr για κατασκευή ιστολογίου (blog) της σχολικής σας μονάδας κάνοντας χρήση των κωδικών του ΠΣΔ του σχολείου σας.

Θα βρείτε έναν πλήρη οδηγό Δημιουργίας και Διαχείρισης του ΠΣΔ πατώντας εδώ

Επιπρόσθετα υπάρχει και σειρά σχετικών αναλυτικών βίντεο του ΠΣΔ που θα βρείτε εδώ

Μπορείτε να αναφέρετε τυχόν προβλήματα ή απορίες σας για την χρήση του ιστολογίου σας στο blogs.sch.gr στην σελίδα https://helpdesk.sch.gr/?category_id=90822

Θέλουμε να βάλουμε σε κάποιες αίθουσες του σχολείου μας Internet. Τι γίνεται με το θέμα της δομημένης καλωδίωσης;

Αυτό είναι ένα θέμα που συνήθως το αναλαμβάνει ο ηλεκτρολόγος του δήμου ή ιδιώτης ηλεκτρολόγος του σχολείου ή ιδιώτης τεχνικός σε συνεννόηση με το Διευθυντή. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς από πριν είναι μια επίσκεψη στο χώρο και να δώσουμε κάποιες γενικές συμβουλές και κατευθύνσεις στον ηλεκτρολόγο που θα πρέπει να τις ακολουθήσει. Θα μπορούσαμε πιθανά να είμαστε και παρόντες την ημέρα που θα γίνει η καλωδίωση (εφόσον μας το επιτρέπει ο φόρτος δουλειάς μας). Καλό πάντως είναι να έχουμε υπόψη μας ότι:

  1. Το μέγιστο μήκος μονοκόμματου καλωδίου Ethernet Cat 6 (χωρίς ενίσχυση/Hub/Switch) είναι 100 μέτρα.
  2. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή από την πλευρά του Διευθυντή στην επιλογή του κατάλληλου τεχνικού ώστε η τοποθέτηση και συνδεσμολογία των καλωδίων να γίνει σωστά. Ανάλογα με τη συμφωνία ο τεχνικός μπορεί να εκδώσει πιστοποιητικό ISO δομημένης καλωδίωσης. Όπως και να έχει χρειάζεται οπωσδήποτε έλεγχος καλής λειτουργίας στο τέλος της εγκατάστασης και μόνο τότε συνιστούμε να γίνει και η τελική της εξόφληση.


Οι Η/Υ στο εργαστήριό μου είναι πολύ παλιοί, κάθε τόσο χαλάει κι από ένας. Τι μπορώ να κάνω;

Πρέπει σε συνεργασία με το Διευθυντή σας να βρείτε τρόπο να τους αντικαταστήσετε. Μια συμφέρουσα λύση είναι να αγοράσετε ανακατασκευασμένα. Οι τιμές ξεκινούν από 45 ευρώ. Καλό βέβαια είναι να αγοράσετε κάτι γύρω στα 100 ευρώ. Μπορείτε έτσι σταδιακά να αντικαθιστάτε 1-2 μηχανήματα το χρόνο ανάλογα με τα οικονομικά σας. Έτσι έχετε και εγγύηση καλής λειτουργίας και συμπεριλαμβάνεται στην τιμή γνήσιο Λειτουργικό Windows 7 ή Windows 10 ανάλογα με το μοντέλο.


Έχω πρόβλημα με το Internet. Πότε έχω πότε δεν έχω. Τι μπορώ να κάνω;

Καλό θα είναι να καλέσετε το ΠΣΔ στο 2144169716 ή κεντρικά στο 801-11-801-81. Εκεί θα μπορέσουν να δουν (monitoring service) το ιστορικό του router σας (πότε και πόσο χρόνο ήταν/είναι up και πόσο down), πράγματα που δεν μπορούμε να τα δούμε από την υπηρεσία μας. Εξάλλου, αν στο ΠΣΔ δουν θέματα θορύβου γραμμής, μη συγχρονισμού, συχνές συνδέσεις/αποσυνδέσεις κ.λπ. θα δώσουν τη γραμμή σας απευθείας στον ΟΤΕ για έλεγχο (παίρνει 2 εργάσιμες) πράγμα που εσείς δεν μπορείτε να κάνετε συνήθως στον ΟΤΕ της περιοχής σας γιατί η γραμμή ανήκει στο ΠΣΔ και όχι στο Σχολείο.

Πως να ελέγξω αν η σχολική μονάδα συνδέεται στο ΠΣΔ;

Για να βρείτε τη δημόσια (public) IP διεύθυνση που χρησιμοποιεί ο Η/Υ σας (τα σχολεία χρησιμοποιούν ιδιωτικές -private- διευθύνσεις για το εσωτερικό τους δίκτυο, πχ 10.32.54.10 και κάποια δημόσια διεύθυνση όταν συνδέονται στο διαδίκτυο) συνδεθείτε στο http://ts.sch.gr/tech/ip και δείτε το αποτέλεσμα.